Тъй като, засега, дистанционната работа и социалното дистанциране са новата норма, често възниква въпросът как да гарантираме, че кучетата ни получават нужните упражнения, без ежедневната си разходка в препълнения с кучета парк?

В комбинация с ветеринарния лекар д-р Чад Дод, консултант на LINTBELLS, с повече от 20 години в сферата, свързана със здравето на животните, изготвихме някои препоръки факти за този „домашен“ режим:

  • Продължавайте да се движите

Без значение в какъв размер къща или апартамент живеете, намерете 15 минути два пъти на ден и обикаляйте с прилично темпо из дома си с кучето. Така Вие и Вашият домашен любимец се движите. Ако времето е хубаво и имате тераса или задния двор, излезте малко на свеж въздух, разхождайки се в това пространство, а не просто стоейки на едно място, добавете и малко джогинг за разнообразие.

  • Станете „майстор“ на стълбите

Стълбите могат да бъдат перфектния вариант, за да помогнете на Вашия пухчо да изгори малко енергия. Ходенето с кучето нагоре и надолу по стълбите е чудесно упражнение. Бихме отбелязали също, че това ангажира различни мускули, отколкото от ходенето на равно. По този начин ще изгорите доста бързо много енергия в закрити помещения! Важно е да отбележим, че не винаги стълбите са подходящи за всички кучета. Ако Вашето куче изпитва скованост на ставите и / или е малко по-възрастно, това не е препоръчително.

  • Скриване и награждаване

Скрийте някои от любимите играчки на кучето си в дома и оставете Вашето куче да ги намери. Когато играете тази игра, е добра идея да не правите играта на криене твърде трудна и продължителна, защото това ще доведе до много лакомства, давани като награда.

  • Научете кучето на трикове

Триковете ще тренират както ума, така и тялото на кучето. Можете да припомните „основите“, командите по даване на лапите, сядане, търкаляне, минаване през Вашите крака, донасяне на чехлите Ви и други занимания. Кучетата обичат това и наистина това е добро упражнение и стимулиране на ума. Кликер ще ви помогне с тренировката или друга играчка за активност, за да развиете нивата на концентрация на Вашето куче.

  • Играйте хвърляне и дърпане на въже/играчка с кучето си

Тази игра може да се играе в коридор, мазе или задния двор. Вземете любимата мека играчка на кучето си, хвърлете я, като можете да се състезавате с кучето си да я вземете.

Задействайте инстинктите на Вашето куче, с дърпането на въже. Утвърдете позицията си на господар и поддържайте настроението. Дърпането на въже е чудесен за изморяване на Вашият неуморен приятел. По-агресивното куче може да се провокира от тази игра, затова в този случай можете да играете на кратки периоди, с почивки между тях и да не възнаграждавате агресивното поведение.

  • Създайте поредица от препятствия

Това може да направите във всекидневната, мазето или задния двор. Просто трябва свободно да планирате поредицата от препятствия и след това по най-добрия начин да преведете кучето си през тях.

Препоръчваме да използвате ниски препятствия (кош за пране), тунели (предлагат се в зоомагазините или картонени кутии) и слаломен тип препядствия (пластмасови чаши, поставени на разстояние около 2 метра), за да упражнявате кучето си. То не само ще обича упражнението, но смяната и предизвикателството ще го ангажират психически. Когато организирате такава дейност се уверете, че и Вие, и Вашият четириног ще разполагате с достатъчно пространство и препятствията, които сте създали, са лесни за преодоляване, без да рискувате да имате каквито и да е наранявания за всеки от вас!

  • Направете храната забавна, но се опитайте да не прехранвате

Скриването на лакомства не е единственият вариант за упражнения с храна. Можете да опитате да храните кучето си с „бавна“ хранилка. Има страхотни начини да направите това с играчки, които се пълнят с гранули и докато кучето играе, гранулките изпадат една по една. Това е чудесен начин да поддържате кучето си активно.

  • Обмислете диетата на Вашето куче

С всички съвети по-горе се надяваме, че кучето Ви ще остане във форма и ще бъде здраво, но все пак отчитайте, че то ще има по-малко упражнения, отколкото преди, когато можехте свободно да се разхождате на открито, да бягате заедно и да се забавлявате навън поне два пъти на ден. Затова си струва да прецените количеството храна и да прецените дали не трябва да го намалите малко, поради по-малко упражнения.